Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Π.Ε.ΚΑ.Π. - ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Η Κεντρική Διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων δεν παύει σε κάθε ευκαιρία να προβάλει την απαξιωτική άποψη που έχει για την Πληροφορική Παιδεία και τη θέση της στη σύγχρονη εκπαίδευση. Η τελευταία εκδήλωσή της έλαβε χώρα στο σχεδιαζόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’ και Β’ Λυκείου για το σχολικό έτος 2012-13 (ΥΠΔΒΜΘ, Υπ. Απ. 36797/Γ2/3-4-2012 και 36799/Γ2/3-4-2012), όπως αυτό δημοσιεύτηκε σε γνωστή ηλεκτρονική πύλη εκπαιδευτικής θεματολογίας στις 2 Απριλίου 2012. Παρά τις διαβεβαιώσεις που έλαβε κατ’ επανάληψη η ΠΕΚΑΠ στις συναντήσεις με στελέχη του Υπουργείου για τη διατήρηση της τρέχουσας μορφής του ωρολογίου προγράμματος, γίνεται ξαφνικά γνωστή μια «επικαιροποίηση» του τελευταίου στην Α’ και Β’ Λυκείου, η οποία :
• Παραβλέπει τον προηγούμενο σχεδιασμό του ίδιου του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο, το οποίο προέβλεπε την εισαγωγή μαθημάτων Πληροφορικής στις κατευθύνσεις της Β’ Λυκείου και του οποίου η υλοποίηση είχε δήθεν ανασταλεί λόγω επικείμενων εκλογών.
• Αγνοεί επιδεικτικά τις εμπεριστατωμένες εκπαιδευτικά και επιστημονικά εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (έγγραφο ΙΕΠ/376/19-3-2012) για ενίσχυση, ουσιαστικά, της διδασκαλίας της Πληροφορικής στη Β’ Λυκείου, με την ταυτόχρονη εξοικονόμηση πόρων μέσω αλλαγών στα σχετικά βιβλία.
• Αποφεύγει να αναγνωρίσει τη φυσική σύνδεση του μαθήματος των Σχεδίων Έρευνας-projects με το Εργαστήριο Πληροφορικής (ΣΕΠΕΗΥ) και τους ανθρώπους που το διαχειρίζονται.
• Ικανοποιεί αιτήματα άλλων κλάδων, κάποτε σε βάρος άλλων αντικειμένων, με βάση τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα που απορρίπτει για να μειώσει την παρουσία της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
• Βάζει τις βάσεις για να πετύχει την έξοδο της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο την επόμενη χρονιά, αφού αποκόπτει από το αντικείμενο τον Έλληνα μαθητή για τις δύο πρώτες χρονιές της παρουσίας του στο Λύκειο.
Η συνολική μας εκτίμηση είναι ότι βρισκόμαστε μπροστά σε πρόχειρες ενέργειες με επιστημονικά και εκπαιδευτικά ατεκμηρίωτους και μη καθαρούς στόχους, πιθανότατα συντεχνιακά εστιασμένους σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα. Διαπιστώνουμε ότι, ενάντια σε κάθε επιστημονική, εκπαιδευτική, επαγγελματική και κοινωνική λογική, το σημαντικότερο αντικείμενο μελέτης και ενασχόλησης του Έλληνα μαθητή σήμερα μετά την Ελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά, δεν αποτελεί σημείο κάποιας, έστω υποτυπώδους, προσοχής από την πλευρά του Υπουργείου στα σχέδιά του για την Ελληνική Εκπαίδευση. Φοβόμαστε ότι αυτές οι διαπιστώσεις μας θα επιβεβαιωθούν από αντίστοιχες ενέργειες του Υπουργείου στο ωρολόγιο πρόγραμμα των ΕΠΑ.Λ. για την επόμενη σχολική χρονιά.
Καλούμε το Υπουργείο να σεβαστεί την αποστολή του και να ενισχύσει την Πληροφορική Παιδεία των Ελλήνων μαθητών, υλοποιώντας τις πάγιες θέσεις της Π.Ε.ΚΑ.Π:
• Διδασκαλία της Πληροφορικής ως μάθημα Γενικής Παιδείας στο Γενικό Λύκειο και ως εκ τούτου η επαναφορά του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» στην Α’ Λυκείου.
• Εισαγωγή αντίστοιχων μαθημάτων κατεύθυνσης και επιλογής στη Β’ Λυκείου, για να υπάρξει ομαλή μετάβαση των μαθητών στα σχετικά αντικείμενα της Γ’ Λυκείου.
• Σύνδεση του μαθήματος των Σχεδίων Έρευνας-projects με το Εργαστήριο Πληροφορικής (ΣΕΠΕΗΥ) και η ανάγκη σχετικής εμπλοκής του καθηγητή Πληροφορικής με διακριτό ρόλο.
• Ισότιμη αντιμετώπιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα θέματα Πληροφορικής και η διάχυση των απαιτούμενων πλέον διορθωτικών κινήσεων και σε αυτό τον τομέα της Δημόσιας Ελληνικής Εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: