Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

«Επιστολή όχι διαμαρτυρίας, αλλά ενημέρωσης»

Με την παρούσα σας κάνουμε γνωστή την «άλλη» πραγματικότητα για τον κλάδο ΠΕ19-20 Πληροφορικής, στην εκπαίδευση, αυτή που επιτηδευμένα έχουν  αλλάξει οι ειδικοί της παραπληροφόρησης αλλά και όλοι όσοι καμία δημιουργική σχέση δεν έχουν με την εκπαίδευση και την αναγκαιότητα της Τεχνολογίας σ’ αυτήν.
Πρόκειται λοιπόν για μια επιστολή με χρονική υστέρηση μερικών ετών, πρέπει να παραδεχθούμε, αλλά ποιος φανταζόταν πριν 5-6 χρόνια ότι στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα θα ήταν αντικείμενο προς συζήτηση η μείωση προσωπικού σε ειδικότητες όπως η Πληροφορική και δη σε ανεπτυγμένη εις πείσμα πολλών Ευρωπαϊκή χώρα.

Γίνεται λοιπόν λόγος για βεβιασμένη (περί των 1000 και άνω θέσεων) μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού με σκοπό να ικανοποιηθούν οι επιταγές της τρόικας για απομακρύνσεις στο στενό δημόσιο τομέα.
Σας πληροφορούμε ότι η ειδικότητά μας εδώ και πλέον των 10 ετών αποτελεί – χωρίς αυτό να συνιστά αλαζονεία αλλά την απτή πραγματικότητα-  το άλφα και το ωμέγα της διοικητικής τουλάχιστον διαδικασίας σε όλες τις σχολικές μονάδες αλλά και τις επιβλέπουσες διευθύνσεις και περιφέρειες.  Όσον δε αφορά στο εκπαιδευτικό σκέλος αλλά και στο διδακτικό δεν τολμούμε να πιστέψουμε ότι υπάρχει πειστικό επιχείρημα περί της μη αναγκαιότητας της διδασκαλίας της Πληροφορικής όχι μόνο ως δεξιότητα αλλά ως επιστήμη σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες ξεκινώντας βεβαίως από αυτή των δημοτικών σχολείων.
Τη στιγμή αυτή που συντάσσουμε την επιστολή μόλις έχει λήξει ένα ακόμη σχολικό έτος με τους Πληροφορικούς (και όχι Πληροφορικάριους όπως πολλοί υποτιμητικά επιμένουν να μας αποκαλούν) να ολοκληρώνουν μαζί με τους Διευθυντές (σε πολλές περιπτώσεις είναι και οι ίδιοι) όλες τις γραφειοκρατικές ενέργειες για έκδοση αποτελεσμάτων, κλείσιμο εκκρεμοτήτων, οργάνωση της επόμενης χρονιάς και επικοινωνία με όλες τις επιβλέπουσες οργανικές μονάδες για την ορθή κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού εν όψει του επόμενου σχολικού έτους.
Δεν υπάρχει σχεδόν σε καμία σχολική μονάδα της χώρας περίπτωση να μην εμπλέκεται Πληροφορικός σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται για να λειτουργούν εύρυθμα τα σχολεία μας. Και όλα αυτά συμβαίνουν όταν η συντριπτική πλειοψηφία όλης της γραφειοκρατίας αποτελεί συμβατική υποχρέωση των Διευθυντών οι οποίοι αμείβονται με τα σχετικά επιδόματα για ενέργειες που οι Πληροφορικοί επιτελούν.
Γνωρίζοντας λοιπόν τον πραγματικό ρόλο που έχει ο Πληροφορικός στο σχολείο του (και μην μας πουν ότι και στον κλάδο μας δεν υπάρχουν και «κακοί» συνάδελφοι , δεν θα εστιάσουμε όμως στα μεμονωμένα παραδείγματα ισοπεδώνοντας τα πάντα και αδικώντας την πλειοψηφία) θα πρέπει χρησιμοποιώντας την κοινή λογική να εστιάσουμε στη στήριξη όλων αυτών των ανθρώπων που ενώ δεν προβλέπονται εργασιακές ελαφρύνσεις ωστόσο ασκούν καθήκοντα που δεν τους αναλογούν αναλαμβάνοντας και τη σχετική ευθύνη και υφιστάμενοι πλέον την μέγιστη αδικία να τίθεται υπό αμφισβήτηση η αναγκαιότητά τους, η χρησιμότητά τους εν γένει δηλαδή.

Αποτελεί μέγιστη ύβρη για τον επιστημονικό μας κλάδο την εποχή όχι απλώς της Πληροφορίας αλλά της κυριαρχίας της Τεχνολογίας με αιχμή την Πληροφορική, οι πολιτικοί ταγοί της χώρας να  προτείνουν μείωση των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ19-20 ως πλεονάζον προσωπικό και άνευ αντικειμένου κάτι που καταρρίπτεται με απλά μαθηματικά και από τους συνημμένους στην επιστολή μας πίνακες.
Ως εκ τούτου και επειδή δεν επιθυμούμε να καταλήξουμε σε άκρατη αριθμολογία θυσιάζοντας ανθρώπους για χάρη των επιθυμητών στην τρόικα αριθμητικών αποτελεσμάτων, δεν θα προσπαθήσουμε να πείσουμε για τα αυτονόητα.
Ωστόσο όμως, φτάσαμε στο σημείο και ΟΧΙ με δική μας ευθύνη να διαπραγματευόμαστε τα αυτονόητα γιατί κανείς δεν βρέθηκε να μας υπερασπιστεί σε μια κοινωνία όπου ο κοινωνικός αυτοματισμός έχει ενεργοποιηθεί για τα καλά.
Θα ακουστεί εύπεπτο στον καναπέ που ακούν  ειδήσεις οι νεοέλληνες, να θυσιαστούν 1000 και 2000 Πληροφορικοί για να σωθεί η Πατρίδα. Και μάλιστα έχει συμβεί πολλάκις με αποτέλεσμα η διάσωση της Πατρίδας να συνεχίζεται χωρίς τέλος και μαζί της και οι απολύσεις και οι μειώσεις και τα χαράτσια.
Επειδή όμως τη λέξη Πατρίδα εμείς δεν τολμάμε να την εκστομίσουμε γιατί Πατριδοκάπηλοι δεν ήμασταν ποτέ, και μόνο την γράφουμε με Πι κεφαλαίο, γι’ αυτό ακριβώς θα πούμε ότι όταν βιάζεις την κοινή λογική γεννιούνται νόθες παράνοιες που πολύ αμφιβάλλουμε αν τις αντιλαμβάνονται όσοι αποφασίζουν για τις ζωές των άλλων.


Συνυπογράψτε συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας,  Ονοματεπώνυμο και Σχολείο που ανήκετε και στείλτε το αρχείο στην ομάδα του facebook :  https://www.facebook.com/groups/485273274884357/
ή ακόμη πιο απλά στέλνετε τα στοιχεία σας στα e-mail : theodoridou.sofia@gmail.com ή aparousina@gmail.com        ή        gyiortsos@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: