Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

Προτάσεις Συντονιστών/ριών Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής ΠΕ86 για την Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση


Συντονιστές / Συντονίστριες


Εκπαιδευτικού Έργου
Πληροφορικής ΠΕ86

Προς
Υπουργό Υ.ΠΑΙ.Θ κ. Νίκη Κεραμέως

Κοινοποίηση:

     Υφυπουργό Υ.ΠΑΙ.Θ. κ. Σοφία Ζαχαράκη

     Υφυπουργό Υ.ΠΑΙ.Θ. κ. Βασίλειο Διγαλάκη

     Γενική Γραμματέα Α’θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης κ. Αναστασία Σίσσυ Γκίκα

     Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Προτάσεις Συντονιστών/ριών Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής ΠΕ86 για την Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Στις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε, στην προσπάθεια που καταβάλλεται από το Υ.ΠΑΙ.Θ και όλο τον κόσμο της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής έχουν επιδείξει υπευθυνότητα, επαγγελματισμό, κοινωνική και παιδαγωγική ευαισθησία. Επιπλέον των διδακτικών τους καθηκόντων, εθελοντικά και συναδελφικά, συνεισφέρουν στις ομάδες υποστήριξης των σχολείων και προσφέρουν βοήθεια σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων στην υλοποίηση της έκτακτης και επείγουσας εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Είναι σε όλους μας γνωστές οι ελλείψεις και τα προβλήματα που παρουσιάζουν οι ψηφιακές υποδομές της εκπαίδευσης. Παρόλα αυτά συνεργαζόμαστε με το σύνολο των εκπαιδευτικών, όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες ώστε να μην χάσουμε τον παιδαγωγικό/διδακτικό, αλλά και τον συναισθηματικό δεσμό, με τους μαθητές μας και η εκπαιδευτική διαδικασία να συνεχιστεί όσο γίνεται πιο ομαλά όταν ανοίξουν τα σχολεία μας. Σήμερα που οι ψηφιακές τεχνολογίες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομία, την παραγωγή, τις δημόσιες υπηρεσίες, την επικοινωνία, τον πολιτισμό, η Πληροφορική καθίσταται ζωτικής σημασίας για όλους τους πολίτες.

Ως εκ τούτου, θεωρούμε αναγκαίο να καταθέσουμε για διάλογο και συνεργασία μαζί σας σκέψεις και προτάσεις που αναδείχθηκαν μέσα από την καθημερινή μας επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και στοχεύουν στην ενίσχυση της Πληροφορικής Παιδείας και στην αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών του εκπαιδευτικού συστήματος:

Υποδομές και υποστήριξη της σχολικής εκπαίδευσης

1.       Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός της ψηφιακής υποδομής των σχολείων. Αναφερόμαστε τόσο σε ζητήματα εξοπλισμού-υλικού όσο και σε ζητήματα λογισμικού-εργαλείων και υπηρεσιών.

2.    Επέκταση των πληροφοριακών συστημάτων για την αποτελεσματικότερη διοικητική λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων, την παιδαγωγική και επιστημονική υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης.

3.      Εκσυγχρονισμός και εμπλουτισμός των ψηφιακών αποθετηρίων ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων με ενίσχυση των μαθησιακών αντικειμένων που καλλιεργούν την Υπολογιστική Σκέψη.

4.      Σύσταση ανεξάρτητης και ενισχυμένης ενιαίας για Α΄θμια και Β΄θμια δομής επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών για την παιδαγωγική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη και λειτουργία εντός αυτής Κέντρων Καινοτομίας για την Πληροφορική.
5.      Σύσταση ανεξάρτητης και ενισχυμένης ενιαίας για Α΄θμια και Β΄θμια δομής αποκλειστικά για την τεχνική υποστήριξη των σχολείων και των εκπαιδευτικών που να υπάγεται στην κατά τόπους Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Αναβάθμιση των μαθημάτων της Πληροφορικής

Ο  προγραμματισμός υπολογιστών και η υπολογιστική σκέψη, με δεδομένη τη διείσδυση της επιστήμης των υπολογιστών στις άλλες επιστήμες, την οικονομία και την κοινωνία αναγνωρίζονται ως θεμελιώδεις ικανότητες, που καλλιεργούνται στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα από την αρχή της βασικής εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη πληροφορικής κουλτούρας θα καταστήσει τους μαθητές μας ενεργά μέλη της σύγχρονης κοινωνίας, ικανούς να πρωταγωνιστούν στις αλλαγές και στις εξελίξεις που επιβάλλουν οι σύγχρονες απαιτήσεις σε όλους τους τομείς. Για να το καταφέρουμε αυτό χρειάζεται:

1.      Αναβάθμιση των μαθημάτων Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δίωρη διδασκαλία του μαθήματος Πληροφορικής για όλους τους μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας έως και τη Β΄ Λυκείου.
2.    Χαρακτηρισμός των μαθημάτων Πληροφορικής ως εργαστηριακών.

3.      Δημιουργία νέων Προγραμμάτων Σπουδών και εκπαιδευτικού υλικού για τα μαθήματα Πληροφορικής.

4.      Συγγραφή σχολικού εγχειριδίου Πληροφορικής για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

5.      Το μάθημα της Πληροφορικής να συγκαταλέγεται στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για όλες τις σχολές με συναφές προς την Πληροφορική αντικείμενο (Πανεπιστημιακές και Πολυτεχνικές).

6.    Θεσμοθέτηση τακτικής συνεργασίας μεταξύ Υπουργείου, Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της ομάδας των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής με σκοπό την ανατροφοδότηση, και την αποτελεσματικότερη υλοποίηση του εκπαιδευτικού σχεδιασμού.

Για οποιαδήποτε συνεργασία είμαστε στη διάθεσή σας.


Με εκτίμηση


Οι Συντονιστές και οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής ΠΕ86


Την παρούσα επιστολή συνέταξε και υπέγραψε ομόφωνα το σύνολο των Συντονιστών και Συντονιστριών Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής σε σύσκεψη που διεξήχθη την Τρίτη 5 Μαΐου 2020.
1.      Αλεξούδα Γεωργία, 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας
2.    Εφόπουλος Βασίλειος, 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας
3.      Ζέρβας Κωνσταντίνος, 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Νοτίου Αιγαίου

4.      Ζιώβας Στέφανος, 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής

5.      Ηλιάδης Κοσμάς ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Στερεάς Ελλάδας

6.    Κανίδης Ευάγγελος, 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής

7.      Καπανιάρης Αλέξανδρος, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας

8.    Κωτσάκης Σταύρος, 5ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής
9.      Λιακοπούλου Ευστρατία, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου

10. Μάλαμας Κωνσταντίνος, 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής

11.  Μπαμπαλώνα Ελένη, 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας
12. Μπαρμπόπουλος Γεώργιος 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ιονίων Νήσων
13.  Μπασούνας Αθανάσιος, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ηπείρου

14.  Μπελεσιώτης Βασίλειος, 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής

15.  Πανσεληνάς Γεώργιος, 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης
16. Παπαδάκης Σπυρίδων, ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτικής Ελλάδας

17.  Παπαλεωνίδα Παναγιώτα, 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής

18. Συρρής Ιωάννης, 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Βορείου Αιγαίου
19.  Τζελέπη Σοφία, 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας
20. Τζήμας Δημήτριος, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Μακεδονίας

21.  Φωτιάδου Γλυκερία, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης


Δεν υπάρχουν σχόλια: