Κυριακή 4 Αυγούστου 2013

Τις θέσεις για το Νέο Λύκειο παρέδωσαν στον υπ. Παιδείας οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής

Τις θέσεις τους για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο παρέδωσαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής   στον υπουργό Παιδείας   Κ. Αρβανιτόπουλο
και ιδιοχείρως στους  υφυπουργούς   Σ. Κεδίκογλου και   Κ. Γκιουλέκα  κατά τη διάρκεια επίσκεψης στην πολιτική ηγεσία.
 Ειδικότερα οι θέσεις των Σχολικών Συμβούλων , όπως παραδόθηκαν στην πολιτική ηγεσία, έχουν ως εξής:
ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
Με αφορμή την κατάθεση των νομοσχεδίων για το Νέο Λύκειο (Γενικό και Τεχνολογικό), και στην κατεύθυνση της ανάδειξης του Λυκείου σε ένα σύγχρονο σχολείο που ακολουθεί τις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής σας καταθέτουμε επιγραμματικά προτάσεις  μας και επιφυλασσόμαστε για την αποστολή πληρέστερων παρατηρήσεών μας στη φάση της διαβούλευσης που θα ακολουθήσει.Στη σύγχρονη εποχή, στην εποχή που αναζητούμε την Κοινωνία της Γνώσης μέσα από την Κοινωνία της Πληροφορίας, είναι απαραίτητη η αποτελεσματική αξιοποίηση της Πληροφορικής επιστήμης στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι μαθητές μας στην υποχρεωτική εκπαίδευση (Δημοτικό, Γυμνάσιο), μέσα από κατάλληλες μαθησιακές δραστηριότητες στο μάθημα της Πληροφορικής και με την ευρύτερη εμπλοκή τους με την ψηφιακή τεχνολογία, μπορούν  να αποκτούν  τις βασικές δεξιότητες χρήσης υπολογιστών. Οι δεξιότητες αυτές, οι οποίες είναι πλέον απαραίτητες για τη δια βίου κατάκτηση της γνώσης και την προσαρμογή στην κοινωνία της διαρκούς μεταβολής,  μαζί με τις αξίες και την κριτική  στάση απέναντι στην ψηφιακή τεχνολογία, συνιστούν εισαγωγή στην Ψηφιακή Παιδεία και εξασφαλίζουν τον απαραίτητο σήμερα για τον ευρωπαίο και παγκόσμιο πολίτη Ψηφιακό Αλφαβητισμό.
Στο επίπεδο όμως του Λυκείου οι μαθητές δια των κατάλληλων μαθημάτων  Πληροφορικής  πρέπει μετά την ολοκλήρωση του ψηφιακού αλφαβητισμού στην υποχρεωτική εκπαίδευση,  να εξελίξουν και να εμβαθύνουν τις γνώσεις, τις ικανότητες και τις στάσεις τους στην Πληροφορική παιδεία. Δηλαδή να αποκτήσουν  ικανότητες δημιουργικής, αλγοριθμικής, αναλυτικής και συνθετικής σκέψης καθώς και ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα, ώστε να μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις και να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στην επίλυση προβλημάτων που απαιτεί η σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Επίσης να αντιμετωπίζουν κριτικά και να παρεμβαίνουν δημιουργικά στη διαμόρφωση της νέας ψηφιακής Διαδικτυακής πραγματικότητας. Μέσω των μαθημάτων της Πληροφορικής οι μαθητές μπορούν να λειτουργούν και να διαχειρίζονται την  πολύπλευρη  Διαδικτυακή γνώση, και αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα, το συνεργατικό πνεύμα και την ικανότητα επίλυσης σύνθετων προβλημάτων, στοιχεία που καθορίζουν ποιοτικά τη συμμετοχή των μαθητών – και νέων ενηλίκων πολιτών στην Κοινωνία της Γνώσης και την εργασία σήμερα.
Έτσι, την κατεύθυνση αυτή θεωρούμε αναγκαία και απαραίτητα:
•    Στο Γενικό Λύκειο, την ύπαρξη μαθημάτων Πληροφορικής ως μαθήματα Γενικής Παιδείας σε όλες τις τάξεις καθώς και μάθημα πανελλαδικά εξεταζόμενο στα μαθήματα προσανατολισμού, ώστε να τους κάνουν ικανούς να συνεχίσουν τις σπουδές τους τόσο σε Πανεπιστημιακά Τμήματα είτε Πληροφορικής είτε έχοντα αντίστοιχα μαθήματα.
•    Στο Τεχνολογικό Λύκειο, την ύπαρξη μαθημάτων Πληροφορικής Γενικής Παιδείας στην Α΄ τάξη για όλους τους τομείς, την ύπαρξη Τομέα Πληροφορικής καθώς επίσης και Πανελλαδικά εξεταζόμενα  μαθήματα Πληροφορικής.
Η αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην Πληροφορική στο Λύκειο  αποτελεί σημαντική και άμεση σε απόδοση επένδυση - κάτι που θεωρούμε ότι χρειάζεται η  χώρα μας σήμερα περισσότερο από ποτέ.
Οι Σύμβουλοι Πληροφορικής
Γώγουλος Γιώργος
Δρακόπουλος Βασίλειος
Εφόπουλος Βασίλης
Θεοφανέλλης Τιμολέων
Κανίδης Ευάγγελος
Καράκιζα Τσαμπίκα
Κολοκοτρώνης Δημήτρης
Κοτίνη Ισαβέλλα
Κωτσάκης Σταύρος
Λαδιάς  Αναστάσιος
Μανουσαρίδης Ζαχαρίας
Μπασούνας Αθανάσιος
Μπελεσιώτης  Βασίλειος
Μπέλου Ιωάννα
Ναλμπάντη Θεοδώρα
Πανσεληνάς Γιώργος
Παπαδάκης Σπύρος
Πολυμέρης Γεράσιμος
Σπάλα Γεωργία
Σταχτέας Χαράλαμπος
Τζελέπη Σοφία

http://www.esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/theseis-neo-lykeio-paredosn-ypoyrgo-paideias-sxolikoi-symboyloi-plhroforikis

Δεν υπάρχουν σχόλια: