Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

[etwinning_letter] Έρευνα καταγραφής αναγκών σχετικά με τη διδασκαλία και την αξιολόγηση των ικανοτήτων των μαθητών στο πλαίσιο του έργου TRANSIt

Αγαπητοί/ές,
Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για τη συμμετοχή σας στην έρευνα καταγραφής αναγκών σχετικά με τη διδασκαλία και την αξιολόγηση των ικανοτήτων των μαθητών, η οποία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στο πλαίσιο του έργου TRANSIt (http://transit-project.eu <http://transit-project.eu> ).
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα από Ελλάδα ανήρθαν στους 648. Από το σύνολο των συμμετεχόντων, 196 (30%) ήταν άνδρες και 452 (70%) γυναίκες. Ακολουθεί το προφίλ των συμμετεχόντων:
· εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας (74,80%)
· εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας (48,60%),
· διευθυντής σχολικής μονάδας (11%),
· εκπαιδευτής/επιμορφωτής εκπαιδευτικών (10,4%),
· φοιτητής (3,60%),
· υπεύθυνος ανάπτυξης αναλυτικών προγραμμάτων/εκπαιδευτικού σχεδιασμού (1%),
 · άλλο (3,40%).
Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων έχει προϋπηρεσία πάνω από 15 χρόνια (43,83%), και όσον αφορά τις δεξιότητες σχετικά με τις ΤΠΕ ποσοστό 56,64% θεωρεί ότι είναι έμπειροι χρήστες. Σχετικά με την εμπειρία στη διδασκαλία των οριζοντίων ικανοτήτων (δλδ. Ψηφιακή ικανότητα, Μεταγνωστικές ικανότητες, Κοινωνικές ικανότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη, Αίσθημα πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητας, Πολιτιστική γνώση και έκφραση), οι συμμετέχοντες θεωρούν ότι έχουν μεγαλύτερη εμπειρία στη διδασκαλία της ψηφιακής ικανότητας και τη μικρότερη στη διδασκαλία της επιχειρηματικότητας. Όσον αφορά τα χρησιμοποιούμενα εργαλεία/μεθόδους αξιολόγησης, ο ηλεκτρονικός φάκελος μαθητή και οι διαβαθμισμένες κλίμακες κριτηρίων (rubrics) έχουν τα χαμηλότερα επίπεδα χρήσης.
Με βάση την έρευνα οι εκπαιδευτικοί είναι πρόθυμοι για την υιοθέτηση μεθόδων διδασκαλίας που προάγουν την ανάπτυξη των οριζοντίων δεξιοτήτων των μαθητών, παρά τις οποίες δυσκολίες αντιμετωπίζουν (διαθέσιμος χρόνος με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, μέγεθος τάξης, κοκ).
Όσον αφορά τις ανάγκες κατάρτισης, οι συμμετέχοντες στην έρευνα εκδηλώνουν την προτίμησή τους για επίδειξη εργαλείων, καλών πρακτικών, βιωματικές δράσεις και καθώς και υποστήριξη στην καθημερινή τους πρακτική. Η δυσκολία υλοποίησης της κεντρικής πολιτικής αποτελεί μια εξήγηση για αυτό.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρονται επίσης στα πλεονεκτήματα της συνεργασίας και της ανταλλαγής πρακτικών μεταξύ συναδέλφων και μέσω της δημιουργίας και υποστήριξης σχετικής διαδικτυακής κοινότητας στο πλαίσιο του έργου, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα ανταλλαγής των εκπαιδευτικών τους σεναρίων.
Αναλυτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο του 7ου Διεθνούς Συνέδριου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (7th ICODL 2013), το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής 8-10 Νοεμβρίου 2013. Επίσης, στο πλαίσιο του συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί Εργαστήριο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων εκπαιδευτικού σχεδιασμού την Παρασκευή 8/11 (16.00-18.00).
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επικοινωνήσουν με την Κατερίνα Ρίβιου (kriviou@ea.gr <mailto:kriviou@ea.gr> ). Περισσότερες πληροφορίες:
http://icodl.openet.gr/public/conferences/2/schedConfs/2/program-en_US.pdf
<http://icodl.openet.gr/public/conferences/2/schedConfs/2/program-en_US.pdf>


Δεν υπάρχουν σχόλια: